fredag 18 maj 2012

Kära svägerska Kajsa-Stina!

Hur bär du dig åt?
Du har passerat 14.000 besök på din blogg och det är nästan DUBBELT SÅ MÅNGA som jag har.
Jätteavundsjuk är jag. Kan du vara snäll och rekommendera Eternellen till dina läsare även om jag är en fullkomligt obekant person för din läsekrets. Ungefär lika gamla, eller lika unga, lär vi ju vara i alla fall.  I min vän- och bekantskapskrets är jag den enda bloggaren - hur nu det kan komma sig. Men några trogna har jag. Tydligen inte tillräckligt många för att rasa upp i dina siffror.
Tack för kommentar; ja, det artar sig i odlingen och det gläder mig otroligt. Jag kollar flera gånger om dagen om det hänt nåt. Den väldigt trevlige fönsterputsaren, som var hemma hos mig idag och putsade,  tyckte att jag hade en fin liten täppa.Gulle honom!
Visst, jag ska visa bilder, men DÅ SKA DET PRUNKA SOM BARA DEN;  rosor och lavendel , gärna röda smultron och oliver som ser ut som oliver och inte bara gröna knappnålshuvuden, som jag inte riktigt vet om de är embryon till oliver eller bara en rest av den otroligt anspråkslösa blommorna.
Herregud, här kommer jag och pratar om nysatt rabarber och då har du en planta mogen för skörd! En liten kompott minsann!
Men mina tre stjälkar växer i alla fall så det knakar.
Så det så!
Kanske det blir kompott hos oss också  så småningom. Bara att se framåt.
Hoppas nu att du är frisk och att alla jobbiga behandlingar hjälpt.

2 kommentarer:

  1. Det är faktiskt inte mina rabarber, utan Marias, men jag får alltid göra paj då jag är där. Jag är nog lika förvånad som Du över antalet besökare, sedan du skrev har jag fått 1000 till. Det är klart att några knep finns det. Som att skaffa sig bloggvänner, men inte för många, för man bör kommunicera med dem via kommentarerna. En del kommenterar t o m sina kommentarer men det gör inte jag så ofta. Man bör lägga ner minst lika mycket tid att kommentera (i mitt fall ca 20min/dag) som själva inläggen, som bara tar några minuter. Jag kastar in ett inlägg med några tips och kan också länka till din blogg.
    Glad Pingst!

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Jag följer kajsastinas blogg och hon tipsade mig om att göra ett besök hos dig.
    Det bästa sättet att få bloggföljare tycker jag är att besöka andra bloggar och bli följare på dom man tycker verkar intressanta och trevliga.

    När det gäller statistik ska man veta att det är skillnad på antalet sidvisningar och unika besökare, men egentligen spelar det ju ingen roll. Huvudsaken är väl att man har besökare som kommenterar och ger något tillbaka.

    Jag ansluter mig till din blogg som följare och hoppas att det är ok med dig.

    SvaraRadera